arkib

Sabtu, 13 Ogos 2011

Wacana 9/10 punca rezeki.....(3)

Salam hormat!

Saya seorang pembantu/promoter kedai makan yang diusahakan olih isteri,saya dan isteri buat kerja tolong menolong secara bergotong royong, kami berdua seling perlu memerlukan,maknanya kalau salah seorang tidak ada atau pun keuzuran maka perniagaan itu pun tidaklah dapat berjalan dengan lancar,jika hendak diharapkan kepada pekerja, emm...faham fahamlah sendiri....mungkin saya akan ulas dilain kali soal perangai dan tingkah laku pekerja ini.
Kami memulakan perniagaan ini diusia yang agak lewat iaitu ketika umur sudah berusia 40 tahun, Pejam celik pejam celik kami kini sudah pun menjalankan perniagaan ini sudah hampir 12 tahun lebih, jadi anda bolih kira sendiri berapa umur saya kini tetapi umur isteri lebih muda sedikit daripada saya.Dalam usia yang sudah mencecah umur yang dikatakan veteren (bukan vaterina eik..) dan separuh abad ini sudah tentu pergerakan saya agak lebih terbatas,sedangkan perniagaan kedai makan memerlukan tenaga dan stamina empat kerat yang gagah untuk bergerak kesana kemari,jika tidak bergerak pun saya terpaksa berdiri untuk menebar roti canai,paling paling koman pun untuk menyiapkan seratus biji roti memerlukan saya terpaksa berdiri dimeja roti dengan memakan masa 2 ke 3 jam,jika dulu dulu tidaklah jadi masaallah,dalam senyuman pun bolih siap tetapi kini muka naik berkerut kerana terpaksa menahan rasa sakit lutut dan lengoh lengoh.
Agak agak sayalah, ini semua adalah kesan kerja berat saya semasa didalam perkhidmatan Tentera dahulu, sebelum itu biar saya heret sedikit kesahnya,Semasa didalam perkhidmatan tentera bolih dikatakan 1/3 dari tugas saya tertumpu  dipadang kawad untuk aktiviti berkawad dan juga larian jasmani.Tugas seperti ini untuk sesetengah orang ada yang terkena penyakit buasir,terkeluar dubur dan sesetengahnya pula kepala lutut habis gris hilang lemak dan bergesel tulang hingga bolih terdengar bunyi kelekut kelekat bila membengkok ....ha...ha....ha....


Walau bagaimana pun saya tidaklah menyesal kerana telah memilih tentera sebagai kerjaya sebaliknya kini saya telah bolih berbangga sebab setidak tidaknya apabila ada orang berkata usah bertanya apakah sumbangan negara pada engkau tetapi tanyalah apakah khidmat yang engkau beri pada negara?.maka saya bolih berkata saya sudah pun melaksanakan khidmat pada negara dengan memikul senjata melawan anasir komunis dan bla....bla...bla....
Apa pun bukan topik ini sebenar yang hendak saya tulis,bukan saya hendak bercerita tentang kesah silam,saya cuma hendak mengajak pembaca menyelami dunia perniagaan,mungkin lain orang lain pendekatan dan caranya,sebagaimana saya katakan tadi disebabkan faktor umur jugalah saya mahu beralih dan memilih perniagaan melalui online diInternet, kerana dengan  berniaga secara begini pergerakkannya agak kurang maka sedikit sebanyak dapatlah merengankan disegi keupayaan tenaga,tetapi apakah perniagaan yang dimaksudkan,agak sukar juga hendak memilihnya kerana kebanyakkan dari promoter produk mengatakan perniagaan merekalah yang terbaik,namun saya ada cara sendiri untuk memilihnya,jadi apakah perniagaan itu?haa ini dia....
Kenapa saya memilih bisnes dari syarikat ini? apakah kelebihannya?jawapan secara rengasnya begini:
PERTAMA:Tidak perlu simpan stok tetapi bolih "standby guna" pada bila bila masa yang diperlukan kerana produknya merupakan tapak website iaitu sebuah kedai dialam cyber serta tidak ada tarikh luput.
KEDUA:Harganya berpatutan,hanya $10(rm36)/bln, jika bernasib baik bolih guna free sbb rakan baru anda yang akan tolong topupkan untuk bulan kedua dan seterusnya....
KETIGA:Terbukti ramai yang telah dapat menghasilkan pendapatan sejak syarikat ini beroperasi lebih dari sepuloh tahun lalu.(nanti saya akan copy paste nama nama mereka itu kemudian)
KEEMPAT:Ada replika web promosi dan auto responder serta banyak lagi...dan lagi...dan lagi...dan lagi....yang penting jangan ditunggu tunggu lagi ! segera klik link ini>

http://www.WebSite.ws/maha58/http://www.WebSite.ws/maha58/

                             (Dipetik dari:http://automlmanda.ws/)

 
Tok ayah su-mengajak sesiapa yang berminat untuk menyertai dan akan saya bantu beri tunjuk ajar....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan