arkib

Rabu, 23 Julai 2008

5 kementerian penting untuk pas,betulkah?


Salam hormar!
Desas desus yang bertiup kencang mengatakan konon kononnya pas ditawarkan untuk berkongsi kuasa dengan umno/bn dengan mempelawa pas memegang fotfolio 5 kementerian penting,antara kementerian tersebut ialah kementerian pertahanan, kementerian keselamatan dalam negeri,kementerian dijabatan perdana menteri, kementerian pendidikan dan kementerian penerangan,manakala lain lain kementerian kekal dibawah bn,akan tetapi kementerian keuwangan juga dalam proses tuntutan pas dan masih dalam kaedah bermain tarik tarik tali.

Wow!!! Nampaknya pemurah sungguh rupanya hati pemimpin pemimpin bn/umno ini,namun ada yang melihat keberangkalian penawaran ini ada motif motif tersembunyi. Apa pun demi survival bangsa melayu/islam , katanya umno sanggup berkorban apa sahaja .Benarkah begitu dan bagaimana pula dengan bangsa lain? Ahh…..bukan kah islam itu memberi keadilan kepada semua bangsa (manusia).,yang penting perkukuhkan dahulu ikatan sesama bangsa seagama,yang lain lain pasti bisa diatur!

Inilah juga dikatakan masa terbaik untuk pas merealisasikan hasratnya sebagai wadah gerakan parti gerakan islam,dengan adanya sedikit kuasa yang datang bergolek di peringkat persekutuan (pusat) sudah tentulah “ekses” kepentingan islam itu dapat ditegakkan untuk perlaksanaan undang undang “semerah padi”.Peluang ini tidak datang selalu dan dan tidak mungkin berulang,akan tetapi masaallahnya bagaimana nak dilaksanakan? Oh…mudah saja,mana mana negeri yang majoritinya ramai dikalangan bangsa melayu,maka dinegeri tersebutlah undang undang “semerah padi” akan diujudkan,manakala negeri negeri yang dinisbahkan minoritynya (kurang) bangsa melayu maka haruslah dikekalkan undang undang dan peraturan “sivil” yang sedia ada. Inilah baru dikatakan negara majmuk namanya,akan tetapi harus diingat, islam sebagai agama resmi negara jangan ada sesiapa yang berani mengusik usiknya ,jika sebaliknya “awas” permusuhan kaum bolih berlaku.

Kenapa harus ditakutkan risiko yang akan berlaku pada hari yang mendatang,bukankah pemimpin pas juga tidak kurang cerdiknya, kebanyakannya kilas ikan diair sudah tahu jantan betinanya,kenapa ada kecurigaan antara percaya dengan tak percaya? Kenapa nak dibandingkan disewaktu harga gula 25 sen sekilo dengan harga 2. ringgt lebih sekarang ini.Masa yang lalu usah dikenang…..jika dikenang meracunlah diri !!! (lagu P.Ramle)

Jika ini betul betul,bukan dugaaan, apa pula yang akan terjadi dengan sekutu kutu gagasan pakatan rakyat (PR) ? bagaimana pulak caranya hendak berdepan dengan penyokong penyokong yang memangkah PR atas dasar kerana ingin protes bn/umno supaya lahir satu reformasi politik dalam negara.?tidak kah PR khususnya pas dikatakan sebagai pengkhianat kepada semangat setia kawan?

usah difikir banyak banyak nanti semuanya tidak menjadi,jika hanya sebelah pehak sahaja (pas) yang nak menjaga hati sedangkan sekutu yang lain sering menguriskan hati,jadi apa maknanya perhubungan ikatan gagasan (PR) ini ? sudah tentulah ada yang terbuku didalam hati masing masing,jadi mampu kah ianya berkekalan? kemungkinan lambat laun pasti akan ada yang membawa diri,entah entah tak sempat sampai ketarikh pilihan raya yang akan datang.

Bang !! Bang !! Bang !! bangunn ! bangun ! apa ni…. awal awal lagi dah tertidur diatas sejadah,sembahyang isyak” pun belum,dah pukul 11 malam ni,abang sembahyang dulu kemudian tidurlah semula !!

Poksu- alamak aku mimpi lagi rupanya…..he…he…he…!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan