arkib

Isnin, 14 Disember 2009

Minta laluan ! nak celah sikit...

salam hormat !

Apabila terbaca tajuk berita akbar pada hari ini (diatas) yang kononya melayu itu lemah,lalu tertanya tanya pula dihati saya melayu mana yang dimaksudkan itu ? ini kerana pada saya ianya satu kenyataan berbentuk umum,Jika dilihat dari sudut politik bolih dikatakan melayu sudah berpecah tiga.satu kepada parti pas, satu kumpulan kepada umno dan satu lagi keparti keadilan, hakikat ini tidak bolih dinafikan lagi.
Walau bagaimana pun jika difokuskan kepada melayu umno khususnya ditempat saya jika dikata melayu umno itu lemah (dok rok kata orang kampung) maka saya hanya menganggapkan hanya sebagai satu helah dan dalih yang ingin mengalih pandangan umum serta ingin lari dari kenyataan untuk menutup dari mana hasil kemewahan segera yang diperolihi olih para juak juak umno kampung termasuk yang berjawatan jkkk telah menjadi OKB (orang kaya baru) tidak sampai dua penggal berada dibawah ketiak YB Rosol ini.
Salah seorang daripadanya bolih memiliki rumah yang berharga ratusan ribu ringgit manakala seorang lagi memiliki koleksi beberapa buah kereta mewah termasuk kenderaan 4x4 serta motorsikal berkuasa tinggi tidak termasuk dengan kos ubah suai rumah dari rumah papan menjadi separa banglo.Dengan itu teringat saya akan kata kata salah seorang daripada pemuda pas yang bertanya pada saya,apakah tidak ada sesiapa dikalangan pimpinan pas yang ingin melaporkan perkara ini kepehak yang berkaitan kerana beliau mengesyaki keberangkalian ada unsur unsur rasuah dalam kes kes agihan mendapatkan tender ataupun sebarang projek?
saya sendiri tidak dapat memberi jawapan yang tepat kepada soalan tersebut kerana sebelum ini saya juga tidak pernah mendengar perkara ini dibangkitkan didalam mana mana mesyuarat.
Diakui saya kurang arif berkait dengan hubungan diantara sesama puak puak umno ini tentang sebab musabab yang menjadi punca mereka bertelagah sesama sendiri namun dari mata kasar yang dapat dan dari apa disaksikan perubahan dalam tempoh tidak sampai dua penggal ini sudah ada dua wajah umno kampung yang menjadi "orang kuat" YB Rosol ini telah menjadi OKB...olih itu apa yang dimaksudkan "melayu lemah" itu ialah mereka mereka yang berjaya dikelabu asapkan fikiran olih umno....itu saja!
tok ayah su-bukan dengki tapi rasa pelik....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan