arkib

Isnin, 22 Februari 2010

Dari blog ke facebook...


Salam hormat!
Bagi saya sebagai seorang orang lama (belum setua mana lagi pun) tetapi sudah masuk setengah abad usia,kadang kala terasa semacam bermimpi pula apabila saya bolih menyesuaikan diri deng an dunia teknologi maklumat (IT) sebab dizaman remaja mahupun dialam persekolahan dahulu saya tidak pernah terdedah pun dengan alat secanggih ini pada masa itu iaitu dunia internet. Olih kerana minat yang mendalam serta sedar akan kepentingan hidup dialas baru abad ke21 pada hari ini maka dirinya hendaklah mesti kena berilmu walaupun hanya sekadar secara asas mengikut kemampuan yang ada pada diri,olih itu saya melihat dunia IT amat membantu seseorang itu memperolihi ilmu dan berhubung dengan hanya klik dihujung jari.
Semalam saya amat teruja apabaila anak saya yang sedang belajar diseberang laut meminta saya mengirimkan kepadanya beberapa keping gambar keuarga yang terbaharu untuk tatapannya buat melepas kerinduan katanya,saya terfikir jika hendak dikirimkan dengan Handfone guna MMS sudah tentu lambat dan dikenakan charge yang lebih pada kadar biasa,jadi alang alang saya dan dan juga beliau ada kemudahan internet maka terus saya ekses sahaja melalalui akaun FaceBook,alhamdulillah apabila saya hantar sahaja dengan kadar masa tidak sampai pun dua saat tetiba beliau sudah maklumkan dengan mengatakan gambar gambar yang dikirimkan itu sudah diterimanya.Inilah kelebihan,kehebatan serta jasa jasa internet yang bolih memberi khidmat yang 'pantas dan pasti" pada orang ramai.
Dengan IT juga saya juga mampu melayari dan memahami serta cuba menyesuaikan diri dengan anak muda remaja yang sebaya dengan anak saya,diFaceBooklah saya kira menjadi medan yang disukai olih golongan muda ini untuk berintraksi dan layari.Untuk kepastian sila klik disini http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000194062640&ref=mf
NetworkedBlogs
Select a post then click the 'Share' button.
sriadibah: Majlis tahlil... Surat terbuka untuk Dato" President PBTM... Kerajaan BN gawat:PIBG terpaksa jual pokok teduhan hiasan sekolah?... Ceramah simulasi p/raya (BN menang rakyat senang?)... Ceramah simulasi p/raya (tanah ganu ditawan)... Ceramah simulasi p/raya (isu rasuah)... Jangan berbalah soal furu"... komentar...keselamatan ! (2)... komentar...keselamatan
tok ayah su-Alhamdulillah...syukur nikmat,kepada tuhan yang memberi rahmat !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan