arkib

Khamis, 4 November 2010

teka teki 50-50 sudah terjawab...

salam hormat!

Baru baru ini hari saya telah menghadiri satu perjumpaan parti peringkat DUN dirumah hijau (lokasinya dirahsiakan) ,diantara intipati yang dikemukan adalah lebih kurang seperti berikut......apa dia?tunggu dulu,akan disambung kemudian, harap dapat bersabar menunnggu....
inikah rumah hijau itu atau hanya sekadar gambar hiasan?

Terkini:

Agak lama juga saya mengambil masa untuk mengemaskinikan artikel ini,bukanlah bermaksud saya sudah mogok akan tetapi olih kerana keterbatasan masa untuk menguruskan hal hal lain khususnya berkaitan kerja kerja rutin mencari rezeki sesuap nasi untuk merealisaikan "rakyat didahulukan pencapaian diutamakan",rakyat yang dimaksudkan ialah adalah anak anak saya, manakala pencapaian yang menjadi fokus ialah tahap perkhidmatan kepada masyarakat komuditi mengikut sekadar kemampuan bidangkuasa sendiri.Ini bukanlah juga bererti saya mahu mengambil alih kopositi mana mana pehak.

Berbalik berkaitan tajuk artikel kali ini,saya akui agak kurang bernasib baik kerana kurang mendapat ekses berita semasa,sebelum atau selepas PRK diGalas melainkan cuma hanya menerusi berita berita akbar.Bertitik tolak dari berita berita inilah saya cuba membuat sedikit analisis.

Dari pemerhatian saya pehak media sekalipun merasa ragu ragu tahap kemenangan yang akan dimenangi olih parti politik yang bertanding (kecuali media lidah politik) kerana itu ada media yang meletakan hanya sekadar peluang 50-50 .Namun begitu saya suka menceritakan pada malam sebelum pengundian saya telah dihubungi olih seorang kawan yang juga telah membuat pemerhatian semasa diDUN Galas katanya "agak malanglah kalau Galas jatuh ketangan Umno/BN kerana berdasarkan beberapa orang dari kalangan orang asal(asli) telah berjaya diislamkan olih Pimpinan Pas".Olih itu beliau berharapan ingin melihat kemenangan akan berpehak kepada Pas,tambahnya.

Manakala saya sendiri tetap berpendirian dengan artikel saya sebelum ini yang mana prkDUN Galas akan tertumpu semata mata bersabitkan krebiliti calon,contohnya soal status pendidikan, keupayaan kesihatan atau tahap kecergasan fizikal tubuh badan calon itu sendiri.Jadi ternyata soal dasar perjuangan Parti telah ditolak ketepi olih pengundi,maknanya dengan sendirinya teka teki 50-50 telah terjawab.

Tok ayah su-pernah mendengar suara pimpinan Pas meramalkan pilihanraya Umum akan diadakan serentak dengan pilihan raya Negeri Serawak pada tahun hadapan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan