arkib

Isnin, 7 Februari 2011

masihkah kau ingat?-MB


Salam hormat !
Jika ditanya saya masihkah engkau ingat? maka yang pastinya yang saya ingat ialah akan satu tajuk lagu "masihkah engkau ingat...."Secara lazimnya sudah menjadi sifat semula jadi yang makhluk insan bernama manusia tahap ingatan seseorang itu tidaklah senantiasa segar mekar,misalnya satu satu peristiwa yang berlaku dan dialami seseorang individu samada berkait dirinya sendiri atau melibatkan orang lain dengannya yang telah terjadi dalam tempoh waktu yang melangkau masa yang agak lama sudah tentu sukar untuknya mahu mengingatkannya kembali terkecualilah jika seseorang itu sering membuat latihan hafalan contohnya bagi pengamal ajaran agama islam sudah tentu apa yang ada dalam ingatan kepalanya ialah ayat ayat suci alQur'an.
Walau bagaimanapun apa yang mahu kupas disini berkenaan tajuk masihkah engkau ingat atau sudah lupa ialah berkenaan apa yang saya petik dari sebahagian ucapan olih Dato" seri Ahmad bin Said Menteri Besar Terengganu bersempurna hari lawatan kerja beliau sambil menyempurnakan satu majlis pemberian sumbangan E-Book buat anak anak murid sekolah rendah kebangsaan tahun lima peringkat DUN Ajil Daerah Hulu Terengganu.
Masihkah engkau ingat? itu merupakan satu harapan yang bermaksud agar rakyat tidak mudah lupa akan jasa jasa kerajaan dalam hal menjaga kebajikan mereka bermula dari dalam kandungan sehinggalah ketamat riwayat hidup. Contohnya seperti ketika masih dalam kandungan pehak hospital kerajaan sudah sediakan suntikan anti cegah demam campak dan selepas lahir pula satu suntikan cacar dan sebagainya juga pun telah disediakan.
Cuma mungkin MB tertinggal hendak menyatakan berapakah sumbangan kerajaan negeri dalam setiap kes khairat kematian jika dibandingkan sebagaimana yang telah dibuat olih kerajaan negeri kelantan.
Begitulah gambaran kehebatan khidmat Kerajaan BN sejak dulu dan kini soal pendidikan juga tetap diambil berat, buktinya pada hari ini setiap murid murid telah diberi suntikan semangat untuk belajar dengan pemberian E Book ini.Mudah mudahan bolih meningkatkan lagi motivasi untuk menegekalkan pencapaain dalam ujian penilaian UPSR yang telah dicapai terbaik sejak dari 10 tahun dahulu,begitulah ujarnya.
Tegasnya lagi,kerajaan tidak pernah berat sebelah dengan sentimen faktor politik dalam soal pendidikan kerana jelasnya setiap pelajar yang berjaya belajar keperingkat tinggi samada dalam bidang perubatan atau Pilot dan sebagainya k elak pelajar ini akan kembali berkhidmat sebagai doktor atau pilot,jadi setiap doktor juga ada etika kerja yang tidak bolih memilih siapakah pesakitnya.Begitulah analoginya.
Pada pandangan saya,EBook adalah satu perubahan baru dalam sistem pendidikan yang diperkenalkan hanya sejak beberapa tahun kebelakangan ini dan ianya berbentuk digital serta lebih teknikal tetapi telah disesuaikan dengan murid murid semuda seusia 11 tahun lagi malah tidak pernah dilalui olih olih generasi kakak dan abang abangnya sebelum ini dan diharap tidak lah ada pehak yang cuba mempolitikkan dengan melebalkannya sebagai satu pendidikan kearah sekular atau sebagainya kerana dari sudut pandangan agama pun ada menyarankan agar setiap perkara (ilmu) yang baik dan memberi menafaat itu harus dikutip, jika tidak kelak kita akan tergolong dalam kalangan orang orang yang dikatakan kufur pada nikmat,jika kufur nikmat hukumnya adalah kurang imam...
tok ayah su- mahu anak celik IT....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan