arkib

Ahad, 10 Julai 2011

BERSIH 2.0 tak mampu guling kerajaan BN?

selam hormat !

Pada malam demontrasi BERSIH 2.0 (9.7.2011) saya telah dihubungi olih seorang rakan bertanya khabar kerana nak tahu saya berada dimana? terima kasih jugalah pada rakan tersebut kerana masih mahu ambil berat tentang saya,lalu saya jawab saya berada diCheras. dan dia bertanya lagi kenapa tidak ikut sama dalam perarakan perhimpunan BERSIH,saya jawab "saya tidak mendapat arahan khusus dari mana mana pehak,jadi untuk apa saya buat macam hidung tak mancung,pipi tersorong sorong nanti dikatakan saya terlebih sudu dari kuah pulak....alahai macam merajuk je bunyinya tu?

Sebenarnya saya bukan merajuk dan kecut perut dan tidak juga gedebe,malah saya pernah datang untuk memerhati perhimpunan seperti ini iaitu pada pertama kali BERSIH 2007 diadakan dulu dan turut sama terkena tempias air semburan pehak polis,jadi pada kali ini apa salahnya saya bagi peluang pula kepada orang yang tidak pernah hadir,walau pun ada yang tidak pernah hadir tetapi jawatan berebut apabila ditawarkan,sebaliknya yang berjuang kehadapan dicicirkan.Adakah patut begitu? Namun begitu saya rasa perasaan mereka juga membuak buak untuk turut serta datang sama,keinginan itu tetap ada pada setiap orang terutamanya pada mereka yang suka berjuang demi untuk menegakkan kebaikan dan keadilan,dan tidak sekadar mahu menjadi pak turut secara membuta tuli, cuma disebabkan keadaan tertentu yang lebih aula maka keadaan tidak mengizinkan mereka hadir.

Rakan yang menghubungi saya tadi masih belum berpuas hati dan masih mahu mengajukan soalan,"apakah matlamat perhimpunan BERSIH tercapai?"tanya beliau.waduh...macam ahli panel pulak dah saya nak kena jawab."entah,tak tahulah...rasanya matlamat untuk menyedarkan rakyat khususnya anak anak muda bahawa soal berkaitan pilihanraya tidak bolih dibuat main main tipu, rasanya sudah bolih tercapai",jawab saya rengkas dan serkap jarang.Cuma yang menjadi kerisauan saya sekiranya ada yang berfikir lebih jauh bahawa perhimpunan BERSIH ini bertujuan untuk mengulingkan kerajaan dengan secara berhimpun dijalanan sebagaimana berlaku dibeberapa negara diTimur Tengah jika dijadikan contoh,jadi saya tidak fikir sampai ketahap itu buat pada masa ini, dilain kali mungkin lain pula jadinya jika apa yang dituntut itu tidak kesampaian"tambah saya (macam ahli nujum dengan memberi gambaran apa yang akan berlaku pada masa akan datang) "okeylah kalau begitu...jumpa lagi" sambil beri salam dan minta diri dulu.Begitulah kepekaan rakan rakan yang teringin tahu berkaitan perkembangan semasa apa yang berlaku pada perhimpunan BERSIH 2.o tidak termasuk SMS yang bertalu talu masuk , tidak sangka pula kenapa saya yang dijadikan tempat rujukan mereka? jadi untuk tidak menghampakan maka saya jawab cara bersilat main pakai hentam sajalah....he..he..he...

tok ayah su- dok jadi ape kalu wat kerje nebeng...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan