arkib

Selasa, 16 Disember 2008

Dari meja analisis


Oleh BPPNS -"Nampaknya ahli PAS , penyokong Pakatan Rakyat , penganalisis politik dan orang awam bukan main ghairah menantikan pilihanraya kecil Kuala Terengganu. Perkara yang selalu ditanya siapa calon PAS , Mat Sabu ke , Wan Mutalib ke dan yang lain-lain. Apabila orang tanya saya , saya cakap mudah saja. Buat apa nak sibuk-sibuk tanya pasal calon , yang penting ialah jentera pilihanraya.Apa sumbangan yang akan kita berikan untuk mempastikan kemenangan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kecil Kuala Terengganu nanti,Soal siapa calon PAS , biarlah pucuk pimpinan yang menentukan, kita akur kepada keputusan pucuk pimpinan.
Kalau kita di Negeri Sembilan kita mesti bersedia menjadi sukarelawan jentera pilihanraya , kalau tak sanggup kita mesti bersedia menyumbang bantuan kewangan , kalau tak sanggup kita bantu apa yang patut , kalau tak sanggup lagi kita berdoa dan buat solat hajat.
Jadi tak perlulah sibuk kita ahli biasa atau penyokong biasa ni siapa yang jadi calon. Kalau calon tersebut begitu hebat sekali pun kalau jentera pilihanrayanya lemah , belum tentu calon tadi akan menang. Pastikan Kemenangan Pakatan Rakyat di Kuala Terengganu.
Kemenangan PAS ialah kemenangan Pakatan Rakyat.

Poksu-Tulisan diatas ada betulnya dan ada juga sedikit kesilapannya,yang betulnya jika calon itu hebat tapi jentera pilihanrayanya lemah maka sukarlah untuk memastikan kemenangan,yang tidak betulnya biarlah kita serahkan saja kepada pucuk pimpinan untuk memutuskanya siapa calon tanpa ada lobi melobi.

Persoalannya pemimpin itu siapa? siapakah yang memilih beliau (pemimpin) itu? dan apakah pemimpin tersebut naik sebelum ini tanpa ada sebarang lobi melobi sehingga beliau dapat melonjak naik pada tahap dipanggil pemimpin sekarang?,apakah pemimpin tersebut naik atas dek kerana pengaruh kuasa wang semata mata?.

Hari kita bercakap tentang "coruptian",memang ada dalam pengtahuan kita, seseorang yang ada mempunyai eset beberapa kereta mewah dan juga punya beberapa buah rumah yang bernilai hampir ratusan ribu ringgit sebuah,jadi adakah kita setuju atas "zat"seorang yang berduit inikah yang kita mahu dijadikan pemimpin?Jika begini persektif kita,sudah tentu akhirnya seorang "penyamun kaya berlesen" pun bolih lahir jadi pemimpin.....fikir betul betul !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan