arkib

Selasa, 16 Disember 2008

komen gila gila

Dipetik dari blog-http://www.msomelayu.blogspot.com/
Bila mengenangkan telatah hidup manusai ini, Murai tidak terkata apa-apa. Tersenyum tidak ketawa pun tidak. Negara ini bebas dan mengamalkan demokrasi. Sesiapa pun boleh bertanding dan menyertai mana-mana pilihan raya. Sebab syarat-syarat yang ditetapkan bagi melayakkan seseorang calon ialah, tidak gila, (tidak termasuk gila babi), tidak muflis, tidak hilang warganegara atau kerakyataan negara ini. Ada penyokong dan pencadang dan duit deposit cukup boleh jalan...Syarat-syarat lain tida temasuk misalnya suka melompat, cakap bohong, hipokrit, rasuah, gedebe dan seumpamanya. Bahkan kalau kita bukan ahli sesebuah parti pun tetapi boleh juga bertanding atas lambang atau simbol parti lain. Ini dah pun berlaku dan terjadi di negara ini.

poksu-seorang anak kecil bertanya pada bapanya "ayah o ayah ! siapakah orang gila?"lalu dijawab olih ayahnya "jika nak kenal itulah dia orang gila' (sambil menunjuk kepada sesaorang yang sedang bercakap seorang diri dengan handfone ditangan) sekarang ini anak itu sedah pun agak besar/dewasa, percakapan ayahnya pada suatu ketika dahulu itu menjadikannya fobia untuk dia bercakap mengunakan h/f sehingga kini,kesian...salah perspeksi rupanya kanak kanak tersebut.

Kita juga keliru kerana kadangkalanya kita melihat orang tidak dikatakan waras tapi tindakannya tidak mengambarkan keadaan sedemikian,kita lihat dimana ada orang yang sanggup panjat banggunan bertingkat tingkat untuk terjun bunuh diri,ada orang sanggup membaling kasut kepada pembesar,ada orang yang tidak sanggup berkongsi membayar bil api air dimasjid,ada orang segera berubah hati tidak mahu terus beri komitmen kepada gerak kerja parti disebabkan hajatnya sebelum itu tidak tercapai,ada orang yang sanggup tidak mahu bertegur sapa seolah olah terputus terus hubungan silaturrahim,ada orang begitu mengejar sesuatu jawatan dalam parti sedangkan anggota dibawah lokalitinya masih lagi kucar kacir,cukuplah sekadar itu,jika nak disenaraikan ada banyak lagi.....jika beginilah keadaan perangai atau tingkah laku orang yang dianggap waras,jadi poksu nak cadangkan biarlah kita terus jadi orang gila,kerana orang yang tidak waras tidak dikira berdosa dan tidak dihisab dosa dan pahalanya diakhirat kelak...fikirkan betul betul !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan