arkib

Khamis, 28 Januari 2010

PBTM cawangan : Respon...

salam hormat !
Kenapa hanya cawangan pbtm yang terpilih sahaja bolih mendapat anugerah tanah? macamana dengan cawangan lain? apakah president atau Ydp bahagian tidak mahu campur tangan diatas ketidak puasan hati ahli ahli dari cawangan lain? tunggu.....
Terkini:
Pada minggu lepas saya telah menghadiri mesyuarat Pbtm cawangan Hulu Terengganu,banyak perkara yang telah menjadi egenda mesyuarat yang melibatkan hal hal pengurusan dan pentadbiran persatuan. Tidak ketinggalan turut dibincangkan berkait dengan permohonan tanah secara berkelompok kepada Pejabat Tanah Daerah dibawah kuasa kerajaan negeri bertujuan untuk kegunaan penjanaan ekonomi persatuan dimasa yang sama bolih juga memberi faedah bersama kepada ahli ahli. Secara rengkasnya menurut sumber dari ahli mesyuarat mengatakan permohonan tanah ini bukanlah satu perkara baru,ianya telah sekian lama diusahakan, segala proses dokumentasi permohonan telah pun siap dan dimajukan sejak diera hujung tahun 1990an lagi,kemudian diperbaharui semula permohonan tersebut disemasa kerajaan Terengganu dibawah kerajaan Pas 2000-20004.Segala urusan kerja berkaitan permohonan termasuk ukur kawasan keluasan tanah malah sudah sampai keperingkat mencari pemaju untuk diusahakan telah hampir hampir beres.
Tetapi malangnya muncul pula individu yang mengunakan pengaruh tokoh tokoh politik ter tentu telah cuba 'potong jalan".Diantara tempoh masa itu pehak persatuan telah mengalah dan mengambil langkah berdiam diri,tetapi individu yang dimaksud telah dikatakan menceroboh secara tidak sah mengeluarkan hasil hutan termasuk balak kemudian mengusahakan tanah tersebut dengan ladang tanaman kelapa sawit, sehinggalah kehari ini masih lagi dibawah penguasaan individu tersebut. Jadi pada mesyuarat tersebut Pbtm cawangan telah mengambil satu ketetapan untuk menubuhkan satu jawatan kuasa bertindak bagi menyemak semula status tanah tersebut yang kini telah menjadi satu tuntutan bertindih diantara dua pehak iaitu persatuan dengan individu terbabit bagi mempastikan siapakah sebenarnya yang berhak?.
Tok ayah su-sedang cari kebenaran....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan