arkib

Jumaat, 28 Februari 2014

Mau tak marah (3)

Salam hormat!
Ini bukan dialog dalam filem Tiga Abdul..."jangan marah...nanti kena jual..." tapi ini dialog betul betul diantara saya dengan MyWifelah,dalam bab perkara ini dia agak tertinggal maklumat miski pun dia juga seorang yang suka membaca,kadang kala berebut akhbar dengan saya untuk membaca,namun entah macamana dia tak tahu pulak pasal ni... hal apa?

Selepas penat jalan meronda ronda dipekan Rantau Panjang dan shooping lebih kurang, kami bertolak untuk pulang,olih kerana hari sudah lewat petang,jam menunjukkan pukul 5 lebih, saya membelok kenderaan masuk keperkarangan Masjid Beijing untuk tunaikan solat Asar,secara tiba tiba isteri saya bagaikan dirasuk hantu,bukannya apa...dia marahkan saya dan tepuk tepuk bahu saya,pedih juga kulit rasanya,kemudian dia membebel "ehh...apa kena dengan awak ni haa? tak pasal pasal masuk kerumah TokKong Cina ni?dah buang tabiat agaknya"marahnya dia kepada saya. Ooo...barulah saya faham rupanya dia sudah salah sangka. "apa pulak TokKong cina...inikan Masjid" jawab saya.Dia masih tidak berpuas hati "Masjid apa
kebendanya...tengok tu..."dia menunjukkan dua tiga orang TokCha berpakaian kelabu kemerahan (orang Alim penganut agama Budda) yang secara kebetulan turut sama datang melawat kesini. "oo...itu saja saja dia orang datang melawat kesini" saya beri penjelasan. "Tu...ha...tengok gambar ustaz Azhar terpampang"saya menambah kata.Secara kebetulan lagi terdapat banner memaklumkan satu Kuliah agama yang akan diadakan diMasjid ini. Itulah satu kejutan yang saya kira telah memberi satu pengalaman pelik buat isteri saya.Dia terpingga pingga dan terlopong memerhati keunikan Masjid ini."sudah...cepat keluar pergi solat" arah saya lalu mematikan lamunannya yang masih sangsi dengan keanihan Masjid ini.Dia sudah ketinggalan bas rupanya....maklumlah asyik jadi pekasam memerap didapur memanjang....keh...keh...keh....

sisipan akhbar SH
Nak sambung balik cerita pada siri pertama dulu tu,kiranya disepanjang bulan ini ramai juga yang bolih dikatakan murah rezeki, terima durian runtuh,ada sebahagian orang tu, selepas terima duit BR1M kemudian dapat pula duit bantuan banjir,berganda ganda masuk poket,tapi yang tak sedap didengarnya, masih ada lagi suara suara yang mengatakan mereka yang tidak pernah pun terlibat dilanda banjir namun tetap juga ada hadir terima bantuan...macamana tu? "kalau saya bercakap nanti dikata saya mulut jahat,sengaja mereka reka cerita buat fitnah" luah kakak pada hari berkenaan."Entahlah...rumah dapur saya,simennya ada yang retak retak dihakis air banjir, tidak pun ada sesiapa yang datang bertanya khabar" luah pula Maksu (mywife lah) tatakala saya dengar mereka bersembang sembang dengan pelangannya (yang dipanggil kakak itu) bersambung....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan