arkib

Isnin, 6 April 2009

Rempah ratus kempen PR Mini..! (3)

Salam hormat!

Teringat saya situasi prk dikuala berang pada suatu ketika dahulu, keadaan tegang dan panas sebegini juga telah terjadi dek kerana ketidak puasan hati disebabkan ketidak patuhan kepada perjanjian.Kesahnya bermula apabila pehak Umno/bn tidak mahu membuang balik bendera yang dipasang dihadapan kubu pas walaupun masa yang dikatakan telah dipersetujui telah pun tamat, mengikut perjanjian mulut tersebut,bendera u/bn hanya mahu dipacak untuk sementara waktu sahaja kerana ingin menyambut seorang pembesar dari kalangan pemimpin umno.Apa yang berlaku bendera tersebut tidak pun diambil balik olih mereka walaupun pembesar itu telah pun datang dan dan telah pun lama pergi.

Kerana ketidak pedulian akan perjanjian tersebut lalu penyokong pas menganggap perbuatan u/bn itu hanyalah satu helah atau dikatakan satu tektik sahaja untuk memacak benderanya dikawasan kubu pas itu malah memang telah disengajakan, akhirnya penyokong pas telah naik berang dan agak marah lalu mengambil tindakan sendiri dengan mencabut segala bendera bendera u/bn tersebut satu persatu. Apabila berlaku keadaan sedemikian barulah dipehak u/bn merasa kelam kabut datang (bersama dengan pasukan polis) untuk berjumpa dengan beberapa kepimpinan pas tempatan.Sebelum itu ada juga dipehak u/bn telah turut sama mencabut bendera bendera pas secara sembunyi sembunyi kononnya untuk membalas dendam.

Kes tersebut telah dapat diselesaikan setelah kedua dua kepimpinan Parti U/bn dan pas terpaksa hadir kebalai polis K.Berang untuk memberi keterangan. Penyelesaian yang dibuat ialah mana mana bendera yang telah dicabut menjadi tanggung jawab masing masing anggota parti sendiri untuk memasang balik dan dihadapan "muka kubu pas" tidak dipasang bendera u/bn....Inilah rupa bentuk yang dikatakan pergolakan politik sama sebangsa tetapi mempunyai berlainan agenda. Apakah kita telah matang atau masih mentah atau separuh masak didalam berpolitik berbanding dengan negara negara lain?

Apa pun syabas PRK P036 K.Terengganu yang baru lalu kerana kita melihat satu sejarah p/raya kecil paling aman dalam dunia...!

Poksu-Difahamkan satu kontinjen keselamatan tambahan dari Dun dikawasan H.Trg telah pun bertolak kePRK Bkt Gantang pagi tadi....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan