arkib

Jumaat, 13 September 2013

Bajet:saya juga ada cadangan (3)

Salam hormat!
gambar hiasan
Dalam berkaitan topik artikel ini pada siri yang lepas saya ada melepaskan pandangan tentang keberanian seorang tokoh Pembangkang yang agak berani mengajak rakyat berkumpul dijalanan untuk menjolok sarang tebuan yang dikenali sebagai ISA,dengan desakan dijalanan itu sarang yang dianggap mempunyai sengat yang sangat berbisa lagi dikatakan zalim itu telah jatuh bedebuk ketanah dan terus dihapuskan olih kerajaan, alih alih apabila masih terdapat tebuan tebuan yang terlepas telah mengamuk dengan melakukan tembakan disana sini sehinggakan dikatakan keadaan masih lagi tidak selamat malah lebih merbahayakan, Lalu forum demi forum dan perbincangan telah dibuat untuk mencari satu makanisma lain sebagai ganti. Termasuklah kononnya juga Ketua Pembangkang turut sama mahu mengajak kemeja rundingan bagi membincangkan permasallahan terkini itu. Disinilah sekali lagi tokoh profesional dilihat bolih bergabung memerah fikiran seumpama gabungan otak kiri dengan otak kanan dengan kalangan ulama" untuk mencari jalan penyelesaian....Tidak timbul soal untuk mencari mileage politik kerana kepentingan rakyat dalam soal keselamatan nyawa orang awam mestilah diutamakan.

Jangan hanya memikirkan soal pemilihan pucuk pimpinan yang menjadi teras untuk direbut walhal pokoknya jika didalam parti Pas diperingkat akar umbi tidak sekali kali timbul mahu rebut merebut jawatan malah ada yang telah menyandang jawatan pun turut merayu untuk dilepaskan,lainlah jika ada kuasa memerintah seperti umno, jawatan pada mereka adalah segal galanya,hatta sanggup bermain politik wang membeli perwakilan. Namun jika Pas mendapat kuasa memerintah mungkin ketika itu suasana akan jadi berbeza sedikit tetapi rasanya tidaklah sampai merasuah disana sini.

BERBALIK KEPADA CADANGAN BAJET

Saya mencari cari maklumat apa itu dikatakan IPP ? sedikit tentang itu telah saya perolihi, rupa rupanya satu sektor korperat yang dipelupori olih kroni yang beroperasi sebagai penjana bebas....bebas apa? bebas dari bebanan membayar sebarang cukai? tetapi dari apa yang diterangkan olih seorang pimpinan parti PKR, mereka bebas dari dikurangkan sabsidi kerajaan,maknanya jika rakyat kebanyakkan dikurangkan subsidi akan tetapi team kroni  ini tidak terlibat,jika subsidi tiada atau dikurangkan uintuk rakyat bererti rakyat kebanyakan akan menanggung kos sara hidup yang lebih dari biasa,sebaliknya mereka itu bebas menanggung  beban dan tetap dikekalkan subsidi....waw...patutlah kaya.Teringat saya kepada satu pendedahan yang dibuat olih seorang penceramah diatas satu pentas politik katanya jkkk ataupun tokoh politik yang menduduki kerusi PBT (majlis daerah) telah mengarahkan  syarikat TNB memcabut buang lampu jalan yang bersetentangan dengan rumah seorang penyokong pembangkang semata mata kerana ada perasaan dendam sebaliknya ada premis kedai milik kroni yang tidak membayar bil eletrik tidak pula diendah dan dibiarkan tidak berbayar,bebas guna dan percumalah maksudnya....patutlah bolih hidup berniaga....bersambung lagi....
sisipan akhbar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan