arkib

Ahad, 9 Ogos 2009

isu semasa




Salam hormat !
Kerajaan Pas Negeri kelantan sudah lama berpengalaman berdepan dengan permasaallahan sebegini,jika banyak bercakap pun akan jadi "busuk mulut" saja,sebabnya didalam Pas sendiri sudah ada Dewan Ulama" dan majlis Syuranya, sebab itu didalam solat jumaat (di p.p kelantan) yang lalu khatibnya menekankan tajuk kutbah tentang kepentingan menjaga kebersihan, umumnya bila sebut kebersihan ianya juga ada kaitan dengan makanan yang tidak memudharatkan kesihatan termasuklah babi dan arak.
Setiap premis yang ingin menjual arak dan babi ini sudah tentu memerlukan lesen dari mana mana kerajaan tempatan negeri tersebut. Seperti biasa ianya akan diumumkan kepada orang ramai jika ada sebarang bantahan daripada orang awam.Penguatkuasaan keatas orang yang beragama islam perlu tegas untuk mencegah supaya kelakuannya tidak memalukan agama itu.Soal dosa dan pahala, halal dan haram itu soal lain, mungkin ada yang bolih memberi pelbagai alasan,atas nama hak asasi kemaknusian ataupun menganggap ianya soal dosa pahala hanya antara dia dengan tuhan atau sebagainya.
Tetapi harus diingat, atas nama menjaga kesucian dan kemulian agama islam itu yang perlu diambil kira.... Jadi soal kemelut dalaman diantara sesama kepimpinan PR hanyalah mainan pehak pehak tertentu dengan agenda egenda yang tersembunyi dan tidaklah perlu diambil pusing secara serius...kerana kita sudah matang untuk berfikir betul betul !
Poksu-mengharamkan diri menyertai syarikat MLM....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peng-ekor khabar anda (peka)

muka buku tok ayah su

zon usaha-wang

pilih bahasa anda

SALAM HORMAT! Anda kini berada diZONE promosi pekej produkTIF MAHASOHOR 58...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bina website

Tinggal yang haram dapat yang halal...!

lakaran memory

Lukisan contoh sahaja...bukan untuk niaga

Powered byEMF Online Payment Form

tempah cara E-dagang Pay Pal

Belum ada akaun PayPal - klik Logo

Daftar di PayPal, lalu mulai terima pembayaran menggunakan kartu kredit secara instan.

Memancing diDaratan

Memancing diDaratan