Salam hormat!
Sesiapa pun bolih naik meluat dan menyampah seandainya percakapan mahu pun sebarang pertanyaan yang mahu kita ajukan hanya dilayan dengan suara robot. Bukan senang hendak berurusan dengan pehak Astro dengan cara berkomunikasi secara atas talian ataupun melalui telefon, apa tidaknya...berbelit belit dan pelbagai arahan dari suara robot mengarahkan satu persatu memakan masa dan caj talian bukanya free tool pun, contohnya:
*kadar panggilan kami tinggi....
*untuk cepatkan sila tekan no dot....dot...dot....
*Untuk pertanyaan bayaran bil sila tekan no dot...dot...dot....
*Untuk produk dan perkhidmatan sila tekan no dot...dot...dot....
*Untuk penyambungan semula sila sms ke no dot...dot...dot...
(itu hanya sebahagian sahaja daripada contoh suara robot)
Persoalannya diantara banyak banyak arahan itu kenapa tidak ada pula arahan cara bagaimana untuk menamatkan perkhidmatan? keduanya kenapa tidak ada peluang untuk kami bercakap dengan operator bertugas? pelik....kami mahu berkomunikasi secara dua hala dengan manusia bukannya dengan robot.
Satu hal lagi saya perhatikan peraturan yang dibuat olih pehak Astro agak berat sebelah, memanglah ada diantara pelangan tidak meneliti sepenuhnya isi perjanjian disemasa mula hendak melangan dahulu contohnya jika pelangan ada tunggakkan bil maka cepat cepat pula pehak Astro menghubungi untuk memaklumkan tetapi apa yang berlaku setelah bil dibayar? Selepas terima bayaran pehak Astro bolih pula duduk diam diam tanpa rujuk balik dengan pelangan sama ada mereka mahu meneruskan perkhidmatan atau mahu menamatkan langanan sebaliknya dibiarkan pelangan menghubungi sendiri,apabila pelangan hubungi maka akan terjadilah kerenah bercakap dengan robot sebagai mana saya nyatakan tadi, inilah yang dikatakan peraturan berat sebelah. Jadi hati hatilah.....
Tok ayah su-keluhan @ aduan....
Sesiapa pun bolih naik meluat dan menyampah seandainya percakapan mahu pun sebarang pertanyaan yang mahu kita ajukan hanya dilayan dengan suara robot. Bukan senang hendak berurusan dengan pehak Astro dengan cara berkomunikasi secara atas talian ataupun melalui telefon, apa tidaknya...berbelit belit dan pelbagai arahan dari suara robot mengarahkan satu persatu memakan masa dan caj talian bukanya free tool pun, contohnya:
*kadar panggilan kami tinggi....
*untuk cepatkan sila tekan no dot....dot...dot....
*Untuk pertanyaan bayaran bil sila tekan no dot...dot...dot....
*Untuk produk dan perkhidmatan sila tekan no dot...dot...dot....
*Untuk penyambungan semula sila sms ke no dot...dot...dot...
(itu hanya sebahagian sahaja daripada contoh suara robot)
Persoalannya diantara banyak banyak arahan itu kenapa tidak ada pula arahan cara bagaimana untuk menamatkan perkhidmatan? keduanya kenapa tidak ada peluang untuk kami bercakap dengan operator bertugas? pelik....kami mahu berkomunikasi secara dua hala dengan manusia bukannya dengan robot.
Satu hal lagi saya perhatikan peraturan yang dibuat olih pehak Astro agak berat sebelah, memanglah ada diantara pelangan tidak meneliti sepenuhnya isi perjanjian disemasa mula hendak melangan dahulu contohnya jika pelangan ada tunggakkan bil maka cepat cepat pula pehak Astro menghubungi untuk memaklumkan tetapi apa yang berlaku setelah bil dibayar? Selepas terima bayaran pehak Astro bolih pula duduk diam diam tanpa rujuk balik dengan pelangan sama ada mereka mahu meneruskan perkhidmatan atau mahu menamatkan langanan sebaliknya dibiarkan pelangan menghubungi sendiri,apabila pelangan hubungi maka akan terjadilah kerenah bercakap dengan robot sebagai mana saya nyatakan tadi, inilah yang dikatakan peraturan berat sebelah. Jadi hati hatilah.....
Tok ayah su-keluhan @ aduan....
Tiada ulasan:
Catat Ulasan